Dowiedz się wszystkiego o zaletach przerywanego postu oraz przykładowego kuloodpornego przerywanego postu, który możesz rozpocząć już teraz.

  • Przerywany post może być skutecznym sposobem na odchudzanie. Badania pokazują, że ma też mnóstwo innych korzyści – takich jak kontrola masy ciała, wpływ na moc mózgu i ochrona komórek.
  • Istnieją różne metody postu przerywanego. Dzięki Kuloodpornemu Przerywanemu Postowi wiele zyskujesz bez poczucia głodu.

 

Przerywany post, zwany także JEŻELI, jest dość prosty. Jesz w skróconym czasie i pościsz przez resztę czasu. Jeśli teraz nie jesz, pościsz. A jeśli wydłużysz swój post nieco dłużej, możesz wiele zyskać – mianowicie dodatkowa energia, siła mózgu oraz masa ciała. Koniec z głodem cukru.

Przerywany post jest doskonałym i łatwym narzędziem. Czytaj dalej, aby poznać fakty i wskazówki, abyś mógł zacząć już dziś.

Co to jest przerywany post?

Kiedy pościsz sporadycznie, jesz w skróconym przedziale czasowym – zwykle 8 – 10 godziny.
Oto, jak może to wyglądać:

  • Pomijasz śniadanie.
  • Około południa przerwij post i zjedz swój pierwszy posiłek.
  • Możesz zjeść obiad. Może zafunduj sobie deser.
  • Przestań jeść po 20:00
  • Powtórz ten harmonogram następnego dnia.

Najlepiej byłoy gdybyś pił jedynie wodę, jednak jeżeli chcesz napić się kawy lub herbaty powstrzymaj się od dodawania mleka i cukru. Rano możesz zdecydować się też na kuloodporną kawę. Wtedy uczucie sytości utrzyma się do obiadu. Więc jak wygląda kuloodporny przerywany post?

Kontrola masy ciała jest zdecydowanie jedną z korzyści przerywanego postu, to tak naprawdę nie jest on dietą. Jest to harmonogram odżywiania, który z czasem przynosi duże korzyści, takie jak regulacja poziomu insuliny, ochrona przed chorobami i – tak, pomaga w kontrolowaniu masy ciała.

To może być sprzeczne z tym, co słyszałeś o częstotliwości jedzenia. Pominięcie posiłku nie spowoduje, że twoje ciało przejdzie w „tryb głodu”. I chociaż jedzenie śniadania nie jest niczym złym, istnieją duże korzyści z przedłużenia przerwy między posiłkami.
Dolna linia: zwykle jesz śniadanie, lunch i kolację w ciągu dnia . Przerywany post oznacza, że ​​jesz w krótszym czasie. Ten styl jedzenia może pomóc ci kontrolować wagę i promować inne korzyści.

Korzyści z przerywanego postu:

  • Waga: Twoje ciało preferencyjnie wykorzystuje glukozę (węglowodany) do energii. Kiedy pościsz, twoje ciało zużywa dostępną glukozę, a następnie przechodzi do spalania tłuszczu na paliwo. To sprawia, że ​​jesteś w stanie spalania tłuszczu o nazwie ketoza . W badaniach na zwierzętach i ludziach przerywany post pomaga zapobiegać oporności na insulinę i leptynie, co może pomóc w kontrolowaniu masy ciała.
  • Usuwa odpady komórkowe: Z czasem twoje komórki naturalnie gromadzą uszkodzone komórki i odpady – śmieci, które mogą przeszkadzać z funkcją komórkową. W badaniach na gryzoniach wykazano, że przerywany post promuje proces o nazwie autofagia , co dzieje się, gdy twoje ciało oczyszcza śmieci, dzięki czemu może pracować jeszcze lepiej.
  • Zdrowe starzenie się: Badania pokazują, że przerywany post może pomóc chronić układ sercowo-naczyniowy i sposób zarządzania poziomem cukru we krwi w celu wspierania zdrowego starzenia się. Pomaga nawet zwiększyć poczucie spokoju i czujności.

W badaniach na gryzoniach przerywany post ma wykazano, że wydłuża życie i chroni przed chorobami.

Nauka o przerywanym poście

Porozmawiajmy przez chwilę o biologii, a następnie wyjaśnijmy co to znaczy.

Kiedy jesz, wiele dzieje się w twoim ciele. W zależności od tego, co zjadłeś, poziom glukozy (cukru) we krwi wzrośnie. Twoja trzustka wytwarza hormon zwany insuliną. Insulina mówi twoim komórkom, aby uzupełniały glukozę, gdy jelita rozkładają jedzenie. Twoje ciało uwalnia hormony takie jak cholecystokinina (CCK) i leptyna, które sygnalizują, kiedy jesteś pełny.

Jednak, gdy jesz dużo węglowodanów i cukru, zignoruj ​​sygnały „Jestem pełny!”  twoje ciało stara się nadążyć . Twoja trzustka musi pracować w nadgodzinach, a każda dodatkowa glukoza jest gromadzona jako tłuszcz.

Z czasem czynniki te mogą zwiększać ryzyko przyrostu masy ciała, insulinooporności i chorób takich jak cukrzyca i rak.

Dolna linia : Przerywany post daje ciału czas na zresetowanie. Kiedy robisz sobie przerwę między posiłkami, poziom glukozy pozostaje stabilny, poziom insuliny spada, a twoje ciało ma szansę oczyścić sklep – wszystko to może wspierać główne korzyści, takie jak utrata wagi i długowieczność.

Jak rozpocząć przerywany post

Gotowy żeby zacząć? Świetnie! Jedną z najlepszych części przerywanego postu jest to, że bardzo łatwo jest dostosować się do codziennego harmonogramu .

Możesz to zrobić codziennie lub kilka razy w tygodniu. Możesz nawet dostosować czas spędzany między posiłkami – to dobra wiadomość, jeśli masz zmienny harmonogram. Liczy się to, że dla Ciebie działa.

Typowe style przerywanego postu